Iskolai mediáció

Iskolai mediációra akkor kerül sor, ha egy adott oktatási intézmény valamely szereplői (tanár, diák, szülő stb.) között konfliktus tör ki, és az a cél, hogy a probléma mielőbb békés úton rendeződjön.

Az iskolai mediációs beszélgetések eredményeképpen a mediációban részt vevő tanárok, diákok, szülők negatív érzései (félelem,  ellenségesség, stb.) csökkennek, és az iskolában kevesebb időt kell fegyelmi ügyekkel tölteni.

A mediáció iskolai kultúrában való elterjedése nagymértékben elősegíti az erőszakmentes, barátságos légkör kialakulását.

 

Leggyakrabban az alábbi konfliktusos esetek kapcsán keresnek fel bennünket:


SZÜLŐKÉNT:

„Az ofő nem képes csapatot kovácsolni a gyerekekből…”

„A fizika tanár megbuktatta a fél osztályt…”

„A föci tanár túl szigorú, megnyomorítja a gyerekeket túlzó elvárásaival…”

„ XY tanár pikkel a gyerekemre, és igazságtalanságokat művel vele…”

„Már ott tartunk, hogy a gyerek fél bemenni Zsóka néni órájára…”


TANÁRKÉNT:

„XY gyerek nem hajlandó együttműködni az órán, folyton megaláz a többiek előtt…”

„Az osztályban áll a bál, két-három gyerek között elmérgesedett a hangulat…”

„Az osztályom nagyon nem jön ki a tesi tanárral, többen ellógnak az órájáról…”

„Az osztályomba járó két gyerek szülei folyton marják egymást…”

„Az egyik gyerekem anyukája folyton támad, és kirúgatással fenyegetőzik…”


INTÉZMÉNYVEZETŐKÉNT:

„A kollégáim között feszült viszony van, ami mérgezi az iskola hangulatát…”

„XY gyerek verekedés közben betörte az ablakot, és fegyelmi eljárás indul ellene…”

„Folyamatosan kapom a panaszleveleket a szülőktől, egy pedagógus kolléga szigorúságára, és osztályozási szokásaira vonatkozóan…”


Az iskolai mediáció pályázati úton vagy intézményi felkérésen keresztül vehetők igénybe. Bővebb információért vegye fel a kapcsolatot Suli Szupport projektvezetőnkkel:

 

Pető Zsuzsa

20/588-44-59